تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد خبر : 22550

کاهش عمر ناوگان تاکسی ‌های شهر اصفهان به کمتر از ۷ سال

کاهش عمر ناوگان تاکسی ‌های شهر اصفهان به کمتر از ۷ سال

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان: کاهش عمر ناوگان تاکسی ‌های شهر اصفهان به کمتر از ۷ سال مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: روند نوسازی تاکسی ها در شهر اصفهان نسبت به جمعیت در کشور اول است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم  1000 تاکسی را نوسازی

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان:

کاهش عمر ناوگان تاکسی ‌های شهر اصفهان به کمتر از ۷ سال

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: روند نوسازی تاکسی ها در شهر اصفهان نسبت به جمعیت در کشور اول است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم  1000 تاکسی را نوسازی کرده و عمر ناوگان را به زیر هفت سال برسانیم. 

به گزارش دنیای اسرار، هادی منوچهری در شصت و نهمین نشست خبری “سه شنبه ها با رسانه” در گفتگوی آنلاین با رسانه ها با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱ هزار تاکسی پلاک زرد، آژانس، بی‌سیم و سرویس مدرسه همچنین ۱۸ هزار تاکسی آنلاین در سطح شهر اصفهان به شهروندان سرویس دهی می‌کنند، اظهار کرد: تاکسی های بر خط سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان بین  ۱۵ تا ۲۰ هزار خودرو شناور است، در شرایط عادی سازمان تاکسیرانی بیش از ۵۰۰ هزار سفر موفق را در سطح شهر رقم می زند که به خاطر شیوع کرونا این رقم کاهش پیدا کرده و به حدود ۳۵۰ هزار سفر رسیده است.

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی وظایفی مانند سفر ایمن، سریع و ارزان در حوزه ارائه خدمات بهتر به شهروندان دارد که مهمترین حوزه و وظیفه در سازمان تاکسیرانی است و امیدواریم با پیاده سازی طرح ها و برنامه ها که بخشی از آن پیاده سازی شده شرایط باز هم بهتر از قبل شود.

نوسازی ۳۰۰ تاکسی؛ خروج ۳۰۰ تاکسی فرسوده

وی مهمترین وظیفه سازمان را نوسازی ناوگان ذکر کرد و افزود: البته این وظیفه بر عهده دولت است اما به دلیل مشکلاتی که دولت دارد طرح های نوسازی متوقف شده است، اتفاقی که هم اکنون در شهرداری اصفهان رقم خورده ورود سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی به صورت خودجوش و حمایتی از مهر ۹۹ است. این طرح آغاز شده و از مهر و آبان امسال تاکنون حدود ۳۰۰ خودرو نو شده و ۳۰۰ خودرو فرسوده از ناوگان خارج شده است.    

منوچهری با بیان اینکه در بحث نوسازی، سازمان تاکسیرانی اصفهان در کشور پیشرو است، افزود: میزان نوسازی تاکسی ها در شهر اصفهان نسبت به جمعیت این شهر در کشور اول است که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم ۱۰۰۰ تاکسی را نوسازی کرده و عمر ناوگان را به زیر هفت سال برسانیم. انجام این مهم تاثیر بسزایی در موضوع کاهش آلایندگی ها و ارائه خدمات بهتر به شهروندان دارد. 

وی اظهار امیدواری کرد با پیاده سازی این طرح و ادامه آن در سال های بعد که پیش بینی دو هزار خودرو است بتوان خدمات رسانی بهتری به شهروندان داشت.

وی تاکید کرد: واگذاری تاکسی‌های جدید با حمایت شهرداری و شورای شهر اصفهان و با ارائه تسهیلات وام برای هر تاکسی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان (با سود چهار درصد) انجام می ‌شود.

فعالیت حدود ۱۵۰ تاکسی بی سیم بانوان در شهر

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت تاکسی های بی سیم بانوان در شهر، گفت: تاکسی بیسیم بانوان در جهت ارائه خدمات به مسافران بانو در شهر است. هم اکنون حدود کمتر از ۱۵۰ تاکسی بی سیم بانوان در شهر فعالیت می کنند.    

وی ادامه داد: به منظور گسترش این تاکسی ها به غیر از خودروی پراید سبزرنگ به ماشین های دیگری هم که از نظر ایمنی صلاحیت بیشتری دارند اجازه فعالیت داده می شود. شهروندانی هم که می خواهند از تاکسی بیسیم بانوان استفاده کنند بدانند این تاکسی ها زیر نظر شهرداری اصفهان فعالیت می کند.

منوچهری با بیان اینکه سرویس های مدرسه به عنوان مشاغل پاره وقت معرفی می شوند، تاکید کرد: جدا از شرایط کرونا این تاکسی ها عملا حدود ۵ ماه در سال فعالیت ندارند و در واقع با شیوع کرونا نیز شاهد تعطیلی کار این دسته از رانندگان شده ایم، اقدامات لازم برای دریافت بسته های معیشتی و تسهیلاتی و ارائه آن به این دسته از رانندگان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم ظرف دو ماه آینده این بسته های تسهیلاتی را به دست آنها برسانیم. همچنین ۱۲۰۰ بسته معیشتی بین رانندگانی که احساس می شد در مضیقه هستند توزیع شد.    

پیش بینی تسهیلات متعدد برای حمایت از رانندگان تاکسی در شرایط کرونا  

وی با اشاره به اقدامات سازمان تاکسیرانی برای جلوگیری از شیوع کرونا میان رانندگان و مردم، گفت: در این خصوص ۷ هزار و ۵۰۰ کاور جدا کننده و ۳۵ هزار ماسک و ۳۵هزار دستکش به علاوه هزاران بروشور آموزشی توزیع شده که جهت کنترل کرونا و کمک به رانندگان ارائه شده است، همچنین ارائه یک وام شش میلیونی و تخفیف کارت شهری رانندگان در نظر گرفته شده است تا رانندگان با آسیب های مالی کمتری مواجه شوند.   

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه رانندگی تاکسی های اینترنتی شغلی شناور است، افزود: آمار رانندگان تاکسی های زردرنگ که در سطح شهر اصفهان فعالیت می کنند بیش از دو هزار تاکسی از حدود ۹ هزار تاکسی زرد رنگ است که به صورت اینترنتی فعالیت می کنند.   

وی اضافه کرد: تاکسی های زرد رنگ در شرایط کرونا عملا باید با سه مسافر حرکت کنند که با اجرا شدن مصوبه اخیر ستاد کرونا این مشکل تا حدودی برطرف شده است. با این وجود اگر مواردی را شهروندان مشاهده کردند که یک تاکسی بیش از این تعداد مسافر سوار می کند یا با معطلی بیش از حد مواجه شدند خوشحال می شویم شنونده شکایات آنها باشیم.  

آمار پایین ابتلای رانندگان تاکسی به کرونا در اصفهان

وی اقدامات فرهنگی را از دیگر اقدامات سازمان تاکسیرانی ذکر کرد و با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌ های فرهنگی تاکسیرانی در نظر گرفته شده است، افزود: بخش هایی از اقدامات فرهنگی از سال های گذشته انجام شده که کمک زیادی به بالا رفتن فرهنگ در سطح شهر در این حوزه کرده است؛ هم اکنون مراجعه به سازمان به شدت کاهش پیدا کرده و بیش از ۷۵ درصد فعالیت های سازمان برون سپاری شده است.  

منوچهری با اشاره به تعداد کرونایی های رانندگان تاکسی شهر اصفهان، اضافه کرد: تعداد رانندگان تاکسی که در اصفهان به کرونا مبتلا شده اند بسیار ناچیز بوده است. یکی از دلایل آن هم این است که اصفهان جزو شهرهایی بود که رانندگان آن از ابتدای شیوع کرونا به درستی از ماسک و از کاور جدا کننده استفاده کردند، در این خصوص مشکل جدی در اصفهان وجود نداشت.    

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.