تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 29522

کاهش ۵۶ درصدی کشفیات موادمخدر در استان اصفهان /توقیف ۳۶۰ دستگاه خودروی شوتی

کاهش ۵۶ درصدی کشفیات موادمخدر در استان اصفهان /توقیف ۳۶۰ دستگاه خودروی شوتی

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد: کاهش ۵۶ درصدی کشفیات موادمخدر در استان اصفهان /توقیف ۳۶۰ دستگاه خودروی شوتی به گزارش دنیای اسرار: سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار داشت: هماهنگی و یکدلی بین بخش‌های مختلف برقرار است و امیدواریم با ارتقای سطح امنیت، آرامش

Print Friendly, PDF & Email

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:
کاهش ۵۶ درصدی کشفیات موادمخدر در استان اصفهان
/توقیف ۳۶۰ دستگاه خودروی شوتی

به گزارش دنیای اسرار: سردار محمدرضا میرحیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار داشت: هماهنگی و یکدلی بین بخش‌های مختلف برقرار است و امیدواریم با ارتقای سطح امنیت، آرامش لازم بر کشور حاکم شود.
وی افزود: آمار جرایم کارکنان نیروی انتظامی در استان اصفهان در ۸ سال گذشته کاهش خوبی را داشته و می‌توان ادعا کرد که یکی از پاک‌ترین سازمان‌ها را داریم.
سردار میرحیدری در ادامه با اشاره به آمار ۸۰ روزه سامانه ۱۹۷ پلیس اصفهان گفت: میزان تماس‌ها ۱۸ درصد رشد داشته است، از این میزان ۱۱ درصد ارشادوراهنمایی بوده، انتقادات ۲۱ درصد و تقدیر ۴۲ درصد رشد داشته است.
وی در خصوص عملکرد فوریت‌های پلیس اصفهان نیز اضافه کرد:در ۸۰ روز گذشته ۹۲۳ هزار و ۳۱۸ تماس با ۱۱۰ اصفهان برقرار شده که از این میزان ۱۹ درصد مشاوره بوده است.
سردار میرحیدری با اشاره باینکه میزان تماس‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است، افزود:با افزایش نیرو به این سامانه اشتغالی خطوط ۹۷ درصد کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: ۱۹درصد از تماس‌های گرفته شده با ۱۱۰مربوط به درگیری، ۱۶درصد تصادفات، ۱۱درصد سرقت، ۸درصد مزاحمت، ۳ درصد مواد مخدر، یک درصد جرایم سایبری، ۱درصد جرائم اقتصادی و ۴۲ درصد سایر موارد بوده است.
وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که هنوز مردم در خصوص فوریت‌های پلیسی آگاهی ندارند و برای هر مورد به این سامانه تماس می‌گیرند و این در حالی است که بسیاری از موارد غیر فوریتی است.
سردارمیرحیدری با بیان اینکه سرقت ها در استان ۱۱ درصد کاهش داشته است، گفت: همچنین با کاهش ۹ درصدی سرقت‌های مهم خوشبختانه شرایط خوبی را در استان داریم.
فرمانده انتظامی اصفهان از دیگر فعالیت‌های پلیس را برخورد با خودروهای حامل کالای قاچاق و انسان موسوم به “خودروهای شوتی” عنوان کرد و بیان داشت: پلیس بطور جدی با خودروهای حامل کالای قاچاق و انسان برخورد می‌کند تا هیچ خودروی شوتی جرات تردد به اصفهان را نداشته باشد.
وی با تاکید به اینکه خودروهای شوتی توقیفی آزاد نخواهند شد، افزود: در ۸۰ روز گذشته ۳۶۰ دستگاه خودروی شوتی در استان شناسایی و صاحبان آنها دستگیر شدند.
سردار محمدرضا میرحیدری گفت: با تغییرات ایجاد شده در کشور همسایه و اعمال محدودیت‌ها، در کل میزان ورود مواد مخدر به کشورمان کاهش یافته و به همین دلیل در۸۰ روز گذشته نیز با ۵۶ درصد کاهش کشفیات مواجه شده‌ایم.
وی از افزایش ۲ درصدی جمع‌آوری معتادان و کاهش ۴ درصدی برخورد با خُرده‌فروشان مواد مخدر خبر داد و افزود: تغییر رویکرد دشمن از ترویج مواد سنتی به مواد مخدر صنعتی است.

 

وی با اشاره به اینکه سرقت از اماکن در اصفهان کاهش یافته است، افزود: با این حال، سرقت خودروها و وسایل درون آنها در اصفهان افزایش داشته است که بخشی از این امر ناشی از خرید اینگونه وسایل توسط ضایعات فروشی‌های واقع در حاشیه شهرهاست.
وی افزود: یکی از مشکلات در ساماندهی ضایعاتی‌ها رشد قارچ گونه آنهاست که موجب افزایش سرقت‌های خُرد شده است.
فرمانده انتظامی نیرو انتظامی اصفهان تصریح کرد: پشت فروشندگان ضایعاتی‌های شهر، مافیایی وجود دارد که انگیزه سرقت توسط معتادان را نیز افزایش داده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سرقت مغازه‌ها ۱۷ درصد کاهش و سرقت منزل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته است، ادامه داد: روند کاهشی سرقت منزل کند شده است و علت آن نیز سارقان در حال حرکت است.
وی با بیان اینکه باند سارقان در حال حرکت رفتار خشن دارند، گفت: بعضاً افراد سابقه‌دار در این باندها فعالیت دارند و از این رو دستگیری آنها در عملیات ویژه ممکن است و دستگاه قضائی نیز در این زمینه همکاری خوبی را داشته‌اند.
وی با بیان اینکه طی ۸۰ روز گذشته ۴۶ باند سرقت شناسایی و دستگیر شدند، اضافه کرد: این باندها سرقت محموله انجام می‌دهند که بسیار خطرناک است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۶ درصدی سرقت موتورسیکلت و پنج درصدی سرقت خودرو و ۱۵ درصدی سرقت احشام افزود: قاپ زنی هم کاهش ۵ درصدی را داشته است.
سردار میرحیدری با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی تجاوز به عنف در استان اصفهان در ۸۰ روز گذشته بیان داشت: طی این مدت جعل ۳۱درصد کاهش ،کلاهبرداری ۹ درصد کاهش و جرایم سایبری افزایش ۲۳ درصدی داشته است.
این مقام انتظامی با اشاره به کاهش ۳۶ درصدی کلاهبرداری رایانه‌ای افزود: برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب ۱۰۳درصد افزایش داشته.
وی با بیان اینکه شناسایی و تشکیل پرونده قضائی در اصفهان ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: ۴۶۵ سایت مجرمانه نیز در استان شناسایی و مسدود شده است.

وی گفت: ۶ هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال ارزش ریالی ۳۷۲ پرونده تشکیل شده در پلیس امنیت اقتصادی اصفهان بوده که ۲۰۴ خودرو توقیف و ۳۷۰ نفر دستگیر شده‌اند.
وی در خصوص تصادفات درون شهری استان اصفهان در ۸۰ روز گذشته افزود: کاهش ۶ درصدی تلفات تصادفات درون شهری را داشته‌ایم و در تلفات تصادفات جاده‌ای ۳ درصد افزایش داشته‌ایم و علت این امر عدم تأمین اعتبارات برای ایمن‌سازی راه‌ها به اداره راهداری است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نزاع و درگیری فردی در استان ۳۰ درصد و نزاع دسته جمعی نیز ۳۲ درصد کاهش داشته است، افزود: این امر ناشی از همکاری همه بخش‌ها است.
سردار میرحیدری در ادامه با بیان اینکه خودروی حامل اتباع بدون مجوز توقیف خواهد شد، گفت: از ابتدای سال جاری ۸۲ خودرو توقیف شده است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.