تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
کد خبر : 6074

گذر فرهنگی چهارباغ میزبان شهروندان در بلندترین شب سال/ سینماها به نقاط محروم شهر می رود

گذر فرهنگی چهارباغ میزبان شهروندان در بلندترین شب سال/ سینماها به نقاط محروم شهر می رود

شهردار اصفهان مطرح کرد: گذر فرهنگی چهارباغمیزبان شهروندان در بلندترین شب سال/ سینماها به نقاط محروم شهر می رود شهردار اصفهان از اجرای برنامه های هنری و فرهنگی در شب یلدا در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی خبر داد و گفت: جشن های مختلف شب یلدا در مناطق شهر اصفهان و ناژوان نیز برگزار می شود.

Print Friendly, PDF & Email

شهردار اصفهان مطرح کرد:

گذر فرهنگی چهارباغمیزبان شهروندان در بلندترین شب سال/ سینماها به نقاط محروم شهر می رود

شهردار اصفهان از اجرای برنامه های هنری و فرهنگی در شب یلدا در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی خبر داد و گفت: جشن های مختلف شب یلدا در مناطق شهر اصفهان و ناژوان نیز برگزار می شود.

دنیای اسراربه نقل ازاداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در برنامه زنده رادیویی “شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو” با تبریک شب یلدا به همه شهروندان اصفهانی، اظهار کرد: ما برای این شب برنامه هایی را در همه مناطق شهر اصفهان به ویژه در محور چهارباغ عباسی و ناژوان در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: ما سعی داریم از چنین فرصت هایی برای ایجاد نشاط اجتماعی برای مردم استفاده کنیم و شهروندان بتوانند براساس فرهنگ اصیل ایرانی و حفظ ارزش ها این شب را در یک فضای خوب به شادمانی بگذرانند.

شهردار اصفهانافزود: از امشب در محور چهارباغ سه شب تئاترهای خیابانی، شاهنامه خوانی و جنگ شادیبه مناسبت شب یلدا برگزار می شود. از مردم دعوت می کنم، در این دو سه شب از این فرصتها استفاده کنند و امیدوارم شهرداری هم میزبان خوبی برای مردم باشد.

وی ادامه داد: ما در این هفته روز پژوهش را پشت سرگذاشتیم و توانستیم اطلس شهرپژوهشی کلانشهر اصفهان را با همکاری همه دستگاه ها و کمک کلان شهرهای کشور رونمایی کنیم.

نوروزی با بیان اینکه این اطلس، سند جامعی است که در اختیار مدیران شهری قرار می گیرد و می توانند از آن در تصمیم گیری ها استفاده کنند، افزود: اطلس شهرپژوهشی اصفهان، شامل تصاویر، برنامه ها و نمودار فرآیندی و تحلیلی است که در تصمیم گیری ها می تواند مدیران را هدایت کند.

وی تصریح کرد:روز گذشته نیز پردیس سینمایی ساحل اصفهان افتتاح شد که در این طرح بخش خصوصی نقش جدیداشت و شهرداری همکاری کرد تا این سالن تحت عنوان پردیس در قالب ۹ سالن به بهره برداریبرسد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: این پردیس، بیش از هزار صندلی، سالن روباز و دو سالن اختصاصی کودکان دارد و از آنجائیکه اصفهان به عنوان شهردار دوستدار کودک شناخته شده است باید زیرساخت های شهر موید چنین موضوعی باشد.

*سینماها به نقاط محروم شهر می رود

وی ادامه داد: در منطقه ۱۱ و ۱۵ هم شهر اصفهان دارای سینما می شود. سینمای خوراسگان (منطقه ۱۵) در چند روز آینده افتتاح می شود و سینمای رهنان هم در دست اقدام است که با بهره برداری از این مکان ها، از لحاظ ایجاد زیرساخت ها توفیقات خوبی برای مردم شهر در تمام نقاط حاصل می شود.

نوروزی تصریح کرد: همواره خیابان چهارباغ به عنوان نقطه مرکزی سینماها در شهر اصفهان مطرح بود اما ضمن حفظ این محور و سینماهای واقع در آن، به عنوان یک گذر فرهنگی، امکانات را در مناطق محروم هم تسری می دهیم.

وی اظهار کرد: برنامه های متنوعی در هفته حمل و نقل و رانندگان برگزار شد و در شهر اصفهان از ۲۶ آذر تا ۲۹ دیماه، برنامه ها در قالب “قصه آدم و هوا” در حوزه فرهنگ سازی و توسعه زیرساخت ها اجرا می شود.

شهردار اصفهان افزود: در این ۳۳ روز در حوزه های هنر، فرهنگ، آموزش، ترافیک و عرصه حمل و نقل عمومی برای اینکه فضای پاکی ایجاد شود و حمل و نقل هوشمند داشته باشیم، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد:امیدوارم، با تقویت فرهنگ ترافیک دارای شهری با هوای پاک و بدون ترافیک باشیم تا آسایشو آرامش را برای شهروندان ایجاد کنیم. در همین راستا هم کارهای خوبی در شهر اصفهانبه طور جدی در یکسال اخیر شده است به طوریکه در همایش روز ملی حمل و نقل در تهران،شهرداری اصفهان به عنوان شهرداری برتر شناخته شد و جای تبریک به کارکنان ما در شهرداریو تبریک به مردم که قوانین ترافیکی را رعایت کرده اند، دارد.

نوروزی افزود: در روز ۲۶ آذر یک اتوبوس ویژه برای جانبازان مناسب سازی کردیم و الان در اختیار آنها قرار گرفته است و چنین سیاستی را برای همه معلولان در نظر داریم، هرچند اکنون تعدادی اتوبوس برای معلولان در سطح شهر اصفهان وجود دارد.

*مسیر رفت و آمد از سالن اجلاس سران به فرودگاه اصفهان تسهیل شد

وی ادامه داد: طرح “چشم شهر روشن” جزو ۱۰۰ برنامه ویژه در حوزه حمل و نقل در این ۳۳ روز است و با اجرای آن فروش اقساطی انواع پاک رو و دوچرخه را با تخصیص تسهیلات ویژه خواهیم داشت تا مردم بتوانند از خودرو کمتر استفاده کنند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در هفته گذشته چندین پروژه شهری نیز افتتاح شد، گفت: این روزها فضای شهر در عرصه عمرانی فعال است و در چند روز آینده اتفاقات خوبی در شهر خواهد افتاد.

وی ادامه داد: در منطقه ۶ دوربرگردان شهید بالایی که یکی از پروژه های مرتبط با طرح سالن اجلاس سران است را با حضور مردم افتتاح کردیم که ۱۴ میلیارد تومان هزینه آن شده است. این دوربرگردان در واقع پل شهید روح الامین را تکمیل و مسیر رفت و آمد از اجلاس به فرودگاه اصفهان را تسهیل می کند.

نوروزی افزود: در رابطه با فضای سبز و ایجاد مسیر برای دوچرخه سواری در پارک شهید روح الامین افتتاحی داشتیم که دو کیلومتر زیرساخت دوچرخه سواری آماده و تعدادی درخت مقاوم در مقابل کم آبی کشت شد.

وی تصریح کرد: کار عمرانی در خط ۲ مترو هم با سرعت انجام می شود و تعدادی از ایستگاه ها در حال ساخت است و کار ساخت تونل ها را در یک عملیات عمرانی رسمی آغاز می کنیم.

شهردار اصفهان گفت: اگرچه هروز ۷۰ هزار مسافر از خط یک قطار شهری اصفهان جابجا می شوند اما ظرفیت این خط برای جابجایی، ۱۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است و از مردم می خواهیم از این وسیله ارزان استفاده کنند.

*کاهش ترافیک در خیابان آمادگاه مستلزم همکاری پزشکان

وی در خصوص پرسش یکی از شهروندان در خصوص تراکم خودروها در کوچه های واقع در خیابان آمادگاه نیز تصریح کرد: مردمی که به این نقطه از شهر مراجعه می کنند به دلیل مراجعه به پزشک نیاز به تسهیلات بیشتری دارند که در همین راستا شهرداری به دنبال انتقال مطب ها به نقطه دیگر یعنی شهرک سلامت بود.

نوروزی افزود: البته ما طرح ترافیک را در مرکز شهر اجرا کردیم تا با این روش ترافیک روان تر شود اما مشارکت مردم در این زمینه حرف اول را می زند و نیاز به همکاری پزشکان داریم تا بپذیرند مردم باید به راحتی به مطب رفت و آمد داشته باشند.

وی در مورد نصب سیستم گویا در اتوبوس های شهری برای راهنمایی نابینایان، گفت:  یکی از صد برنامه ای که از ۲۶ آذر تا ۲۹ دیماه در شهر اصفهان اجرا می شود، تجهیز یکصد اتوبوس در خط یک بی آرتی به این سیستم گویا بود و در نظر داریم این طرح را در خطوط ۲ و ۳ بی آر تی نیز اجرایی کنیم.

نوروزی در این رابطه افزود: البته در مترو هم به لحاظ اینکه طرح جدیدی است همه استانداردها رعایت شده است.

وی در مورد سوال شهروندی مبنی بر استفاده از آب شرب در ساخت و سازهای ساختمان ها، اظهار کرد: در محل برخی ساخت و سازها هنوز سیستم لوله کشی ایجاد نشده است و طبیعی است آب مورد نیاز اینگونه ساخت و سازها با تانک تامین می شود اما در شرایط کنونی که وضعیت آب نامساعد است باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود.

*قراردادهای شفاف شهرداری با پیمانکاران

شهردار اصفهان در خصوص آزادسازی املاک در حاشیه اتوبان شهید ردانی پور و اجرای طرح های این محدوده نیز افزود: طرح ها باید اجرا شود و طبیعی است که برای آزادسازی چنین خانه هایی نیاز به همکاری شهروندان داریم و در مورد این طرح در بودجه سال آینده حدود ۱۰ درصد باقی مانده کار هم در نظر گرفته شده تا طرح به مرحله نهایی برسد.

وی در خصوص تکمیل خیابان مفتح به آزادگان اظهار کرد: منطقه ۱۲ با مصوبه پهنه ای که در شورای عالی شهرسازی برای ان در نظر گرفته شد، منطقه ای است که می تواند بسیاری از خواسته های مردم را تحقق بخشد و امید به رشد و شکوفایی در این منطقه بالاست که با بودجه هایی که برای آزادسازی املاک اطراف این پروژه در نظر گرفته شده است، این طرح تا سال آینده در اختیار مردم قرار می گیرد.

نوروزی در مورد درخواست برخی پیمانکاران در خصوص نحوه تسویه حساب شهرداری با آنها نیز افزود: برای انجام هر کاری باید رعایت تشریفات قانونی شود و کسی که حائز شرایط است به عنوان برنده اعلام شود.

*خانه های شهرک شهید کشوری به زودی سنددار می شود

نوروزی با تاکید بر اینکه در توافقات شهرداری با پیمانکاران، همه چیز شفاف است، تصریح کرد: به دلیل بدهی های گذشته شهرداری چاره ای جز اینکه توافق جدید با پیمانکار داشته باشد، ندارد.

وی با اشاره به مشکل سند خانه های واقع در شهرک شهید کشوری نیز افزود: در گذشته شهرداری بخشی از خدمات را در این شهرک ارائه می داد اما با توافقات صورت گرفته با ارتش بخشی از مراحل قانونی صدور سند در این منطقه به شهرداری واگذار شد. این نوید را به مردمی که به سختی در این شهرک زندگی کردند، می دهم که در آینده در یکی از بهترین نقاط شهر زندگی خواهند کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.