تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر : 24368

۱۵۸۰ سند از ابتدای امسال برای موقوفات اصفهان صادر شد

۱۵۸۰ سند از ابتدای امسال برای موقوفات اصفهان صادر شد

معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:۱۵۸۰ سند از ابتدای امسال برای موقوفات اصفهان صادر شدمعاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:‌ از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۵۸۰ سند موقوفه جدید در استان اصفهان صادر شده است.به گزارش دنیای

Print Friendly, PDF & Email

معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
۱۵۸۰ سند از ابتدای امسال برای موقوفات اصفهان صادر شد
معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:‌ از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۵۸۰ سند موقوفه جدید در استان اصفهان صادر شده است.
به گزارش دنیای اسرار، حجت الاسلام اصغر توسلی در دیدار با حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف با بیان اینکه در پنج محور در این اداره کل فعالیت‌ها دنبال شده است، اظهار داشت: در این زمینه برای صدور سند برای موقوفات استان اصفهان در سال جاری دو هزار سند را در دستور کار داشتیم.
وی افزود: دریافت این میزان سند معادل ۱۷ درصد از اسناد کل موقوفات کشور است که تاکنون یک هزار و ۵۸۰ سند دریافت شده و اکثر این سناد ماده ۲۱ و ۲ با مساحت‌های بسیار زیاد بوده است.
معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه اسناد تک رقبه در استان اصفهان زیاد بوده است، ادامه داد:‌ در زمینه تبدیل اسناد دفترچه‌ای نیز ۵۰۰ مورد تکلیف شده بود ۲۹۰ مورد معادل ۶۰ درصد آن محقق شده است.
وی با بیان اینکه در زمینه تجدید اجاره ۶ هزار مورد موظفی داشتیم، اضافه کرد: تاکنون پنج هزار و ۵۶۵ مورد قطعی اجرایی شده است و ۸۰۰ مورد نیز اسکن شده است.
حجت الاسلام توسلی با بیان اینکه عقد ۴۵۰ مورد اجاره جدید نیز در دستور کار بوده است، ابراز داشت: تاکنون ۱۳۹ مورد قرارداد اجاره جدید در استان ثبت شده است.
وی شش هزار و ۴۳۰ بازدید میدانی را در دستور کار استان اصفهان دانست و گفت: از این تعداد تاکنون دو هزار و ۲۵۱ مورد انجام شده، البته ما بقی انجام و ثبت شده اما تصاویر آن ثبت نشده است.
معاون امور حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه طی یک ماه گذشته کمیسیون حقوقی اوقاف اداره کل اوقاف تشکیل شده است، ابراز داشت: حضور مدیرکل حقوقی سازمان اوقاف در این جلسه شایسته بوده و اولین جلسه این کمیسیون تشکیل شد.
وی با بیان اینکه ۵۰۰ پرونده در دستگاه قضایی استان اصفهان در زمینه موقوفات مطرح شده است، افزود: مهم ترین آن مدرسه چمران در شهر اصفهان است که این مدرسه دارای ۶ هزار و ۳۰۰ متر زمین و ۳۵۰ میلیارد تومان ارزش ریالی بود که اجرای حکم داشتیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.