تاریخ انتشار : شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کد خبر : 26350

آیین اختتامیه رویداد شتاب و دومین نمایشگاه تخصصی میناکاری درخانه تاریخی قزوینی ها برگزار شد.

آیین اختتامیه رویداد شتاب و دومین نمایشگاه تخصصی میناکاری درخانه تاریخی قزوینی ها برگزار شد.

آیین اختتامیه رویداد شتاب و دومین نمایشگاه تخصصی میناکاری با عنوان گردش مینا با حضور دکتر رضایی رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان اصفهان و دکتر مشکلانی معاون علمی دانشگاه و هیئت مدیره انجمن مینانگاران و جمعی از هنر مندان و دوستداران هنر مینا در مرکز خلاقیت و نوآوری واقع در خانه تاریخی قزوینی ها

Print Friendly, PDF & Email

آیین اختتامیه رویداد شتاب و دومین نمایشگاه تخصصی میناکاری با عنوان گردش مینا با حضور دکتر رضایی رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان اصفهان و دکتر مشکلانی معاون علمی دانشگاه و هیئت مدیره انجمن مینانگاران و جمعی از هنر مندان و دوستداران هنر مینا در مرکز خلاقیت و نوآوری واقع در خانه تاریخی قزوینی ها برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار:دکتر رضایی رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان درابتدای این مراسم هدف از برگزاری رویداد را نمایش آثار نو و بدیع و ایجاد انگیزه و شناسایی توانمندی های افراد در جهت رشد و شکوفایی و ایجاد کارافرینی و توسعه اشتغال دانست و افزود: در این مرکز افراد خلاق و کارافرین جهت توسعه اشتغال و کارافرینی در حوزه هنر ترغیب و حمایت می شوند.

دکتر رضایی در ادامه با تاکید بر توجه ویژه به حوزه هنر در آثار تولیدی کارافرینان اشاره کرد و گفت: آثار تولیدی هویت تاریخی ماست و باید در انتخاب موضوعات توجه ویژه و از این هویت پاسداری شود.

در ادامه دکتر مشگلانی معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی واحد استان به لزوم تغییر نگرش جامعه به صنایع دستی و بازگشت آن به سبد کالای مصرفی خانوار درجهت حمایت و توسعه پایدار این حوزه اشاره کرد.

دکتر مشکلانی ادامه داد کارافرینان در تولید اثر خود باید به سه مشخصه مهم نیاز بازار و ذائقه مشتری و تجاری سازی برند خود توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر صادرات محور بودن محصولات تولیدی جهت عرضه در بازارهای جهانی بر ایجاد و تقویت زنجیره تولید از ایده تا بازاریابی و فروش نهایی اثار تاکید کرد و افزود توجه به نیاز مشتری و تولید اثار صادرات محور می تواند این هویت و هنر فراموش شده را احیا و نقدینگی را به این حوزه برگرداند.

معاون علمی دانشگاه در پایان از ارسال ۵۰اثر هنری به این رویداد خبر داد و گفت از این تعداد ۱۰اثر توسط داوران انتخاب شد که ۳ اثر بعنوان برتر انتخاب و با اهدای جوایز نقدی و لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفت.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.