تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر : 28594

استاندار: اصفهان نیازمند تدوین برنامه چهار ساله برای فعالیت در حوزه بین الملل است

استاندار: اصفهان نیازمند تدوین برنامه چهار ساله برای فعالیت در حوزه بین الملل است

به گزارش دنیای اسرار، سید رضا مرتضوی روز چهارشنبه در جلسه شورای امور بین الملل استان اصفهان اظهار داشت: این برنامه جامع باید بر اساس ظرفیت‌های موجود و امکانات استان تهیه و افق های پیش رو و اولویت‌های این استان در باب مسائل خارجی مشخص شود.وی ادامه داد: باید بر اساس رویکردهای استان در حوزه صنایع هایتک و

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار، سید رضا مرتضوی روز چهارشنبه در جلسه شورای امور بین الملل استان اصفهان اظهار داشت: این برنامه جامع باید بر اساس ظرفیت‌های موجود و امکانات استان تهیه و افق های پیش رو و اولویت‌های این استان در باب مسائل خارجی مشخص شود.
وی ادامه داد: باید بر اساس رویکردهای استان در حوزه صنایع هایتک و گردشگری برنامه ریزی کنیم و برای افزایش صادرات و رونق بنگاه‌های اقتصادی استان ظرفیت سازی کنیم و همه این موارد را در قالب یک بسته در نظر بگیریم.
استاندار اصفهان اظهار داشت: لازم است که برنامه عملیاتی حرکت استان اصفهان در حوزه بین الملل برای چهار سال آینده مشخص و بر اساس آن وظایف و تکالیف دستگاه‌های مختلف در این حوزه بین الملل  تعیین شود.
وی با بیان اینکه اصفهان با ۱۷ شهر جهان تفاهم نامه خواهر خواندگی امضا کرده است اضافه کرد:  باید چند برابر  اندازه وزنی که در این ظرفیت سازی‌ها تعریف شده است، در قسمت‌های بعدی از  طریق پیگیری، مطالبه و نظارت داشته باشیم.
مرتضوی گفت: رویکردهای استان اصفهان به سمت گردشگری، تجارت و اقتصاد در حوزه بین الملل سوق پیدا کرده است.
وی افزود: برای توسعه روابط بین الملل استان، بر اساس نگاه آمایشی و محورهای توسعه استان باید برای فعال کردن اجزای مختلف این برنامه حرکت کنیم.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه شایسته است که جلسات اصلی شورای امور بین الملل استان ۲ ماه یکبار برگزار شود خاطرنشان کرد: باید طرح پیشنهادی در این زمینه تهیه شود و در قالب یک کار اساسی، نقش همه اعضا در این طرح مشخص شود و جلسه‌های شورای روابط بین الملل ناظر بر پیگیری و اجرای آنها باشد.
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان  نیز در این جلسه گفت: دیپلماسی عمومی اصفهان طوری عمل کرده  است که به اذعان مسوولان وزارت خارجه، در چهار سال گذشته رتبه اول کشور را داراست.
علیرضا سالاریان افزود:  اقدامات خوبی در زمینه معرفی استان اصفهان انجام و کلیپ ۱۰ زبانه بعنوان یک کار بسیار شایسته برای معرفی این استان تهیه شده است.
وی با بیان اینکه جلسه‌های اصلی این شورا به ریاست استاندار هر سه ماه یکبار برگزار می‌شود ادامه داد: اعضای شورای امور بین الملل می‌توانند یک نفر را بعنوان نماینده ثابت و تام الاختیار برای حضور در جلسه‌های ماهیانه این شورا معرفی کنند.
سالاریان اضافه کرد: بنا داریم که از دستگاه‌های بیشتری در جلسه‌های ماهیانه این شورا در زمینه اقتصادی و دیپلماسی عمومی همانند دانشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی برای مشارکت در این برنامه دعوت کنیم.
وی بیان کرد: جلسه‌های کارشناسی این شورا با ۲ عنوان کمیته هماهنگی اقتصادی و کمیته دیپلماسی برگزار می‌شود.
مدیر کل تشریفات استانداری اصفهان  نیز گفت: رویکرد ما در میزبانی از هیات‌های خارجی از بدو ورود به اصفهان، دیپلماسی فرهنگی و گردشگری است.
مسعود نیک آئین افزود: گردشگران خارجی با حضور در استان های اصفهان، یزد و شیراز می‌توانند با فرهنگ، تمدن، تاریخ و هنر ایران آشنا شوند.
وی ادامه داد: اصفهان بعنوان اولین نقطه ای است که گردشگران خارجی  قبل از ورود به تهران و یا پس از آن برای بازدید انتخاب می‌کنند.
نیک آئین اضافه کرد: شورای امور بین الملل استان اصفهان، بعنوان اتاق فکر می‌تواند زمینه تعامل و هم افزایی بین همه دستگاهها را ایجاد کند و  مدیران دستگاه‌ها باید بدانند که قبل از دیدار با مقام های خارجی باید از کانال وزارت خارجه اقدام کنند تا بتوانند پیگیری های بعدی را بخوبی انجام دهند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.