تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر : 31945

پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نیازمند تربیت افسران مددکار در کنار پلیس است

پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نیازمند تربیت افسران مددکار در کنار پلیس است

معاون فرهنگی فرمانده انتظامی استان اصفهان : پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نیازمند تربیت افسران مددکار در کنار پلیس است معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پیشگیری از وقوع جرم و کنترل جرائم در جامعه نیازمند تربیت افسران مددکار اجتماعی در کنار نیروهای پلیس است. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:سرهنگ

Print Friendly, PDF & Email

معاون فرهنگی فرمانده انتظامی استان اصفهان :

پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نیازمند تربیت افسران مددکار در کنار پلیس است

معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پیشگیری از وقوع جرم و کنترل جرائم در جامعه نیازمند تربیت افسران مددکار اجتماعی در کنار نیروهای پلیس است.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:سرهنگ جهانگیر کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آنجا که مددکاران اجتماعی دارای مهارت‌های خاصی در ارتباط با افراد جامعه و همچنین بزهکاران و مجرمانی هستند که مجدد به جامعه باز می گردند، همکاری و به‌کار گیری آنها در حوزه انتظامی که وظیفه نظم عمومی و امنیت را در جامعه بر عهده دارند بی شک یک نیاز مبرم است.

وی اظهار داشت: یکی از راه‌های تحقق پلیس جامعه محور نیز ایجاد زمینه مشارکت جامعه در کسب اهداف پلیس و برقراری ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه بین افراد جامعه و افسران پلیس است که این مشارکت و ارتباط زمانی بروز می‌کند که مردم جامعه دریابند که پلیس مانند یک مددکار در پی مدد و یاری آنهاست.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده انتظامی اصفهان افزود: موفق‌ترین برنامه‌های مبتنی بر اجتماع که بر مسائل ایمنی و یا پیشگیری از جرم تأکید دارند در ارتباط نزدیکی با پلیس است که در این راستا جامعه و پلیس موضوعات بسیاری دارند که با یکدیگر مبادله کنند.

وی یادآور شد: این نکته نیز مسلم است که موفقیت پلیس در انجام وظائف محوله و بهبود کیفی کارآئی آن در گرو همکاری و ارتباط سازنده پلیس و جامعه است.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: پلیس جامعه محور از طریق مشارکت با جامعه در حل مساله سعی دارد از خرابی و اغتشاش که باعث مشکل دیگری به نام جرم و جنایت می شود، جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه با افزایش ایمنی عمومی، مردم اعتماد بیشتری برای حضور در جامعه و تعامل با یکدیگر پیدا می‌کنند، گفت: این اولین قدم در ایجاد ارتباط و احساس اجتماعی بودن در جامعه است و از آنجا که مردم از وقوع وضعیت جرم و جنایت در جامعه بیشتر با خبر می شوند ، خواهند فهمید که چگونه از خود محافظت و به صورت فعال در کنترل جرائم و اقدامات پیشگیرانه مشارکت کنند و درمجموع به آنها اختیار داده می شود تا در مورد سلامت و امنیت عمومی احساس مسوولیت کنند.

این پژوهشگر اجتماعی افزود: بدیهی است که از طریق برقراری پل ارتباطی مددکاری اجتماعی و مشاوره با جامعه به طور عام و خانواده‌ها به طور خاص می‌توان از بسیاری آسیب‌ها و انحرافات و جرایم پیشگیری کرد و موارد بسیاری از جمله طلاق ، افت تحصیلی ، ترک تحصیل دانش آموزان، رها شدن و فرار فرزندان از خانه و خانواده ، اعتیاد ، سرقت ، جرایم جنسی و دیگر انواع بزهکاریها را از طریق مددکاری اجتماعی و مشاوره پیشگیری کرد.

وی با تاکید براهمیت و نقش مددکاری اجتماعی در تحقق شعار پلیس جامعه محور گفت: در این راستا تربیت و به‌کارگیری مددکاران اجتماعی در قالب افسران پلیس موضوع مهمی است که در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.