تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر : 32801

واگذاری اراضی صنایع آلاینده اصفهان به شرکت‌های دانش بنیان ضروریست

واگذاری اراضی صنایع آلاینده اصفهان به شرکت‌های دانش بنیان ضروریست

رییس شورای شهر اصفهان:   واگذاری اراضی صنایع آلاینده اصفهان به شرکت‌های دانش بنیان ضروریست رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتقال صنایع آلاینده این منطقه به بیرون از شعاع شهر و انتقال اراضی آنها به شرکت های دانش بنیان ضروریست.   به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:محمد نورصالحی، روز یکشنبه در هشتاد و دومین

Print Friendly, PDF & Email

رییس شورای شهر اصفهان:

 

واگذاری اراضی صنایع آلاینده اصفهان به شرکت‌های دانش بنیان ضروریست

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتقال صنایع آلاینده این منطقه به بیرون از شعاع شهر و انتقال اراضی آنها به شرکت های دانش بنیان ضروریست.

 

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایرنا:محمد نورصالحی، روز یکشنبه در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: این امر گامی موثر در کاهش آلودگی هوا از یک سو و بهبود فضای تولید و کسب و کار خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: اصفهان قابلیت تبدیل به قطب صنایع دانش بنیان را دارد، منطقه صنعتی امیرکبیر در محدوده شمال غرب این کلانشهر از گذشته تا به امروز محل فعالیت شرکت‌های با فناوری پیشرفته بوده است لذا از این ناحیه می توان برای مرکزیت استقرار این صنایع بهره برد.

 

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به جانمایی سه دهکده لجستیک در سطح استان اصفهان در سال های قبل ادامه داد: مدیریت شهری در شکل گیری و فعالیت این دهکده‌ها می‌تواند اثربخش باشد زیرا توسعه این مجموعه ها برای پیشرفت اقتصادی کشور مفید است.

 

محمد نورصالحی با بیان اینکه استان اصفهان از ظرفیت های مناسبی برای توسعه اقتصادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: برای مثال فرودگاه شهید بهشتی، پایانه صادراتی گل و گیاه و گسترش کشت و کار گلخانه‌ای زیرساخت های مفید محسوب می شوند.

 

وی با تاکید بر تحقق مهار تورم و رشد تولید به‌عنوان شعار سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: اصفهان با وجود صنایع تولیدی و فعالان اقتصادی و مجموعه های فناوری و دانش بنیان متعدد نقش ویژه‌ای در این ارتباط دارد.

 

ضرورت نظارت هرچه بیشتر بر شرکت‌های وابسته شهرداری

 

رییس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر شفافیت هر چه بیشتر در اقدامات صورت گرفته، گفت: در ۵۹۰ روز گذشته از فعالیت این دوره از شورا، جلوگیری از رانت و خیانت در امانت و مشکلات مالی جزو اولویت‌های ما بوده است و باید گزارش آن ارائه شود.

 

احمدرضا مصور ادامه داد: البته نظارت بر شرکت‌های وابسته به شهرداری نیز باید بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد، زیرا شرکت‌های شهرداری را نباید حیاط خلوت بپنداریم که ورود و خروج افراد به آن‌ها بدون ضابطه و قانون باشد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهارداشت: نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های فرهنگی مراکز استان‌ها همزمان با هفته نکوداشت اصفهان (هفته اول اردیبهشت) در این کلانشهر برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام منوچهر مهروی پور با تاکید بر تبدیل هفته نکوداشت اصفهان به یک آیین ملی و بین المللی ادامه داد: بطور معمول در فصل بهار و به‌ویژه اردیبهشت شمار گردشگران داخلی و خارجی ایین دیار بیشتر می شود بنابراین فرصت خوبی است این هفته و اصفهان را بهتر به عموم معرفی کنیم.

 

اصفهان جزو کلان‌شهرهای درگیر با معضل آلودگی هوا است؛ فرآیند صنعتی شدن و توسعه نامتناسب با آمایش سرزمین موجب افزایش جمعیت و تقاضاهای مصرفی شده و از سوی دیگر، تغییرات اقلیمی و خشک شدن زیست بوم های آبی و ایجاد پدیده گرد و غبار، آلودگی هوا را در اصفهان به یک کلاف سردرگم تبدیل کرده است.

 

تعداد روزهای ناسالم در کلان‌شهر اصفهان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۸ درصد افزایش یافته و فقط ۱۱ روز هوای پاک در این دیار ثبت شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.