تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 35068

برگزاری دوره آموزشی مهارت های زندگی با رویکرد دینی

برگزاری دوره آموزشی مهارت های زندگی با رویکرد دینی

  به گزارش دنیای اسرار:دوره آموزشی مهارت های زندگی ویژه دانش آموزان مدرسه القرآن به همت موسسه دارالقرآن اهلبیت(ع) خمینی شهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین عموچی در سالن امام حسین(ع) برگزار شد. این دوره در رده سنی نوجوانان و در بخش خواهران با همراهی حافظان کلام الله مجید همراه بود. لازم به ذکر است

Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش دنیای اسرار:دوره آموزشی مهارت های زندگی ویژه دانش آموزان مدرسه القرآن به همت موسسه دارالقرآن اهلبیت(ع) خمینی شهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین عموچی در سالن امام حسین(ع) برگزار شد. این دوره در رده سنی نوجوانان و در بخش خواهران با همراهی حافظان کلام الله مجید همراه بود.

لازم به ذکر است این طرح با هدف تعمیق باورهای دانش آموزان و تقویت هویت ملی مذهبی آنان و همچنین تعریف تربیت دینی در حال برگزاری است. مفهوم «تربیت دینی‏» شامل جنبه های گوناگون جسمانی، روانی، عاطفی، عقلانی، اجتماعی، اخلاقی و دینی است و هر یک از این ابعاد به لحاظ روان شناختی و تربیتی در زندگی انسان اهمیت فراوان دارد. آنچه در دوره نخست زندگی توجه بدان لازم است پرورش و رشد هماهنگ و منظّم ابعاد وجودی انسان هاست به گونه ای که اگر در بعضی آن ها، دچار نارسایی گردد و یا احیاناً رشد مطلوب نیابد در آینده دچار مشکل خواهد شد. تحقق این امر، مسؤولیت بزرگی است که بر دوش مربیّان کودک و نوجوان، اعم از والدین، آموزگاران و دست اندرکاران امور تربیتی مدارس، گذاشته شده است.

در این دوره مهارت هایی مورد توجه قرار می گیرد که نسل نوجوان و جوان را در مسیر زندگی دین مدارانه و متعال، در میان جنبه مادی و معنوی زندگی، هر چه بیشتر یاری می دهد. همچنین دین در زندگی اجتماعی بسیار تاثیر گذار است که به دو نقش مهم آن اشاره شد: تامین قوانین جامع وکامل زیرا دین اسلام به دلیل اینکه از منبع لایزال وحی آسمانی واز سوی خدای انسان آفرین فرستاده شده است از جامعیت وکمال مطلق برخوردار بوده و برانسان شناسی دقیق و واقع بینانه استوار است.

بهبود در روابط اجتماعی که در آن جوامع فاقد دین وایمان ، از ارتباط سالم اجتماعی وروابط خوب انسانی بر خوردار نیستند، به ویژه روابط خانوادگی در این جوامع بسیار نا مطلوب واز هم پاشیده شده است و احترام و اعتماد لازم میان اعضای خانواده برقرار نیست . از این رو ، نمی توانند طعم شیرین محبت را در جمع خانواده بچشند وبیشتر ترجیح می دهند که در بیرون از خانه به سر ببرند . دین با ایجاد تعهد وحس مسئولیت در انسان نسبت به همنوعان و افراد اجتماع و افشاندن بذر صلح، صفا، اعتماد و علاقه نسبت به یکدیگر، موجب می شود که اجتماع و زندکی جمعی، سالم و مطلوب شود و روابط عمومی بهبود یابد و کانون خانواده به بهشت کوچکی از صفا و صمیمیت و علاقه مبدل گردد.

انسان در جهان امروز در وضعیت عینی تناقص واری قرار دارد. از یک سو عمیقاً به مفاهیم دینی باور داشته و از سوی دیگر با شرایط جدید در زندگی مدرن و آثار و پیامدهای آن مواجه است. بنابراین لازم است که خلاقیت خود را برای حفظ اصول انسانی و آرمان های اسلامی زندگی تقویت نماید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.