تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر : 35202

نه قاطعا‌نه و مهربانانه به کودکان کار

نه قاطعا‌نه و مهربانانه به کودکان کار

  اعضای کارگروه مواجهه با کار کودکان در قالب برگزاری سلسله تورهای مسئولیت اجتماعی از مرکز مراقبتی حمایتی کودکان کار بازدید به عمل آوردند. به گزارش دنیای اسرار:معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به سلسله تورهای مسئولیت اجتماعی گفت: در راستای برگزاری این سلسله برنامه های بازدید بر آن شدیم تا

Print Friendly, PDF & Email

 

اعضای کارگروه مواجهه با کار کودکان در قالب برگزاری سلسله تورهای مسئولیت اجتماعی از مرکز مراقبتی حمایتی کودکان کار بازدید به عمل آوردند.

به گزارش دنیای اسرار:معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به سلسله تورهای مسئولیت اجتماعی گفت: در راستای برگزاری این سلسله برنامه های بازدید بر آن شدیم تا به اتفاق اعضای کارگروه مواجه با کار کودکان از مرکز مراقبت حمایتی کودکان کار که به همت شهرداری اصفهان و اداره کل بهزیستی استان در سال گذشته افتتاح شد، جهت آشنایی بیشتر با نحود عملکرد این مرکز، بازدید به عمل آوریم.
روح اله فرشاد فر افزود: کارگروه مواجه با کار کودکان که متشکل از سازمان‌های مردم نهاد حوزه کودکان کار، مدیریت سازماندهی و رفع تخلفات شهری، کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر و معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری است از سال گذشته به انجام فعالیت جدی فرهنگی در زمینه نحوه مواجه با کار کودکان اقدام کرده است .
وی ادامه داد: این کارگروه در ابتدا با هدف تغییر دیدگاه اجتماعی عموم مردم به کودکان کار و مقوله کار کودک به تولید محتوا در قالب مجموعه آموزشی ۳۶۰ درجه پرداخت .
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مجموعه آموزشی ۳۶۰ درجه در قالب بروشو ، اینفوگرافی، موشن گرافی و پوسترهای اکران شهری سعی داشت کلیشه های موجود در مواجهه با کودکان کار را بزداید و یکی از کلیشه های پررنگ اجتماعی در این حوزه کمک به کودکان کار در قالب نقدی و غیر نقدی است که متاسفانه این امر باعث افزایش تقاضا و به تبع آن تصاعدی شدن عرضه در حوزه کار کودک و عملا رونق اقتصاد کار کودک شده است.
فرشاد فر گفت: پس از تغییر دیدگاه اجتماعی نوبت به استخراج نظام مسائل کودکان کار در کارگروه مذکور رسیده و در این گام کارگروه سعی دارد با هدف توانمند سازی جامعه و کودکان کار برای مقابله با کار کودک مسائل پیش رو را استخراج کند.
وی اظهار داشت: توانمند سازی برابر مدل های جهانی پنج عنصر دارد که شامل رفاه، دسترسی، آگاهی، کنترل و مشارکت است و برای توانمند سازی جامعه و کودکان کار برای مقابله با کار کودک مسائل پیش رو ذیل هر پنج عنصر در کارگروه طرح شده، مثلا ذیل عنصر رفاه یکی از مسائل پیش رو نبود اقتصاد جایگزین برای اقتصاد کار کودک و درآمد هنگفت اقتصاد زباله در شهر است که در کارگروه استخراج و احصا شده و در گام بعدی این مسائل غربالگری خواهد شد و در ماتریس اهمیت- فوریت اولویت بندی خواهد گردید و سپس حول آن شبکه توزیع نقش ترسیم خواهد شد .
وی خاطرنشان کرد: دغدغه ما در معاونت اجتماعی افزایش بهره وری اجتماعی است و برای این منظور به دنبال افزایش اثربخشی و کارایی اجتماعی هستیم و آنچه کارگروه مواجهه با کودکان کار نیز دنبال می‌کند معطوف به همین بهره وری اجتماعی است .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.