تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
کد خبر : 37161

ظرفیت بالای روستوف روسیه برای مبادلات تجاری با اصفهان

ظرفیت بالای روستوف روسیه برای مبادلات تجاری با اصفهان

رئیس شورای اتاق جوانان اصفهان : ظرفیت بالای روستوف روسیه برای مبادلات تجاری با اصفهان رئیس شورای اتاق جوانان اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای روستوف روسیه برای مبادلات تجاری با اصفهان گفت: شرایط تولید مشترک شرکت‌های ایرانی و روسی مهیا است به گزارش دنیای اسرار:محمدرضا گل احمد در هشتمین جلسه جوانان بازرگان اصفهان با

Print Friendly, PDF & Email

رئیس شورای اتاق جوانان اصفهان :

ظرفیت بالای روستوف روسیه برای مبادلات تجاری با اصفهان

رئیس شورای اتاق جوانان اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای روستوف روسیه برای مبادلات تجاری با اصفهان گفت: شرایط تولید مشترک شرکت‌های ایرانی و روسی مهیا است

به گزارش دنیای اسرار:محمدرضا گل احمد در هشتمین جلسه جوانان بازرگان اصفهان با حضور عضو اتاق بازرگانی روستوف روسیه و فعالان اقتصادی گفت: در این جلسات تلاش می‌کنیم برای بازرگانانی که قصد صادرات و ورود به بازار کشورهای دیگر را دارند اطلاعات و ارتباطات لازم را فراهم آوریم.

 

وی افزود: در همین راستا در این جلسات از فعالان اقتصادی که تجربه صادرات به کشور هدف را دارند دعوت می‌کنیم که در جلسات حضور یابند و تجارب خود را با بازرگانان جوان به اشتراک بگذارند و همچنین برای دستیابی به اطلاعات دقیق و بروز نیز از مسئولان و فعالان اقتصادی کشورهای دیگر درخواست می‌کنیم که به‌صورت آنلاین در جلسات حاضر شوند تا بتوانند به پرسش‌های حاضران پاسخ دهند.

 

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه افزود: شبکه‌سازی یکی دیگر از اهدافی است که در شورای اتاق جوانان اصفهان دنبال می‌کنیم و در جلساتی که تاکنون برگزار شده تلاش کرده‌ایم به معرفی بازار روسیه بپردازیم و فعالان اقتصادی که علاقه‌مند به صادرات به این کشور هستند را دور هم گرد آوریم. البته فعالیت ما تنها به بازار روسیه محدود نخواهد شد و در آینده قصد داریم به بازار سایر کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی نیز بپردازیم.

 

ولادیمیر گریگورویچ اخریمنکو، مدیرعامل شرکت پروگرس روسیه و عضو اتاق بازرگانی روستوف نیز که به‌صورت بر خط در این جلسه حضور داشت، گفت: شهر روستوف با چهار میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب روسیه واقع شده و از لحاظ راهبُردی بسیار اهمیت دارد چرا که سه بندر بزرگ در دریای سیاه دارد و همچنین در مسیر شمال به جنوب روسیه قرار گرفته و بیشتر حمل‌ونقل دریایی، ریلی و هوایی نیز از این شهر می‌گذرد.

 

وی افزود: این شهر دو کارخانه بزرگ اتمی دارد که اتفاقاً همکاری گسترده‌ای با ایران در زمینه ساخت نیروگاه دارند. همچنین روستوف بزرگ‌ترین تولیدکننده گندم روسیه نیز به‌حساب می‌آید و حدود ۶۷ درصد محصولات کشاورزی روسیه در این شهر تولید می‌شود.

 

فاطمه خرسندی، معاون مدیرعامل شرکت پروگرس روسیه نیز گفت: شهر روستوف یکی از شهرهای بزرگ روسیه است که نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارد. روستوف یک شهر صنعتی است که صنایع بزرگی در آن قرار دارند و علاوه‌برآن باتوجه‌به شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی نیز صنعت کشاورزی در این شهر بسیار پر رونق است و حجم عمده محصولات روغنی و دانه‌های کشاورزی و محصولات دامی روسیه در این شهر تولید و صادر می‌شود.

 

وی گفت: متأسفانه به‌خاطر عدم اطلاع‌رسانی مناسب، شناخت کافی درباره این شهر بین فعالان اقتصادی و بازرگانان ایرانی وجود ندارد. باتوجه‌به شرایط بین‌المللی به وجود آمده پس از جنگ اوکراین الان شرایط تولید مشترک با شرکت‌های خارجی در روسیه بسیار مهیا است و دولت روسیه از این موضوع حمایت می‌کند. شرکت‌های ایرانی می‌توانند از این فرصت و موقعیت استفاده کنند چرا که این شرایط موقتی است و ممکن است در آینده تغییر کند.

 

سهراب بختیار، از فعالان اقتصادی فعال در کشور روسیه نیز در این جلسه اظهار داشت: نزدیک به هفت سال است که در زمینه صادرات صیفی‌جات به روسیه و مسکو فعالیت می‌کنیم و در شروع کار با شرکت‌های واسطه در روسیه تبادلات و تجارت خود را انجام می‌دادیم.

 

وی اضافه کرد:پس از مدتی شرکتی در روسیه راه‌اندازی کردیم تا از این طریق به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه در بازار مسکو حضور داشته باشیم. پس از راه‌اندازی این شرکت بازدهی صادرات ما بسیار افزایش پیدا کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.