تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر : 37447

افزیش دانش اینترنتی مهمترین گام در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی است

افزیش دانش اینترنتی مهمترین گام در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی است

رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: مهمترین گام در پیشگیری از آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی ارتقاء دانش اینترنتی و افزایش سواد رسانه‌ای شهروندان است. به گزارش دنیای اسرار:”سرهنگ سید مصطفی مرتضوی”با اشاره به جرائم سایبری گفت: از آنجا که فضای سایبر یک فضای گسترده است و امکان وقوع جرائم متفاوتی در آن وجود دارد

Print Friendly, PDF & Email

رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: مهمترین گام در پیشگیری از آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی ارتقاء دانش اینترنتی و افزایش سواد رسانه‌ای شهروندان است.
به گزارش دنیای اسرار:”سرهنگ سید مصطفی مرتضوی”با اشاره به جرائم سایبری گفت: از آنجا که فضای سایبر یک فضای گسترده است و امکان وقوع جرائم متفاوتی در آن وجود دارد بنابراین کابران در سراسر جهان در معرض انواع آسیب‌ها و تهدیدات قرار دارند که با ارتقاء دانش اینترنتی خود می‌توانند آن تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنند.
این مقام انتظامی گفت: رشد روزافزون فناوری‌های نوین و تجهیزات هوشمند، هر قشری را خواسته یا ناخواسته به فضای مجازی سوق داده است، بنابراین اگر کاربران سطح آگاهی و اطلاعات خود را در این حوزه‌ها افزایش دهند مانع از سوء‌استفاده افراد سودجو می‌شوند. هم چنین بیشتر افرادی که در فضای مجازی مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار می‌گیرند کاربرانی هستند که به نحوی آشنایی با مخاطرات و چالش‌های فضای مجازی ندارند و در استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حریم خصوصی و ملاحظات امنیتی این فضا را لحاظ نمی‌کنند.
وی افزود: بیشتر افرادی که در فضای مجازی مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار می‌گیرند کاربرانی هستند که به نحوی آشنایی با مخاطرات و چالش‌های فضای مجازی ندارند و در استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حریم خصوصی و ملاحظات امنیتی این فضا را لحاظ نمی‌کنند.
سرهنگ مرتضوی گفت: جرایم نوظهور در فضای مجازی روز به روز در حال افزایش است و تامین امنیت در فضای مجازی افزایش آگاهی و دانش سایبری کاربران از مخاطرات و آسیب‌های این فضا و مقابله با مجرمان سایبری از اولویت‌های پلیس فتا می‌باشد.
این مقام مسئول با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا، آن را پل ارتباطی با شهروندان برشمرد و از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.