تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
کد خبر : 6193

وحدت و حضور در صحنه مردم بصیر در حماسه ۹ دی

وحدت و حضور در صحنه مردم بصیر در حماسه ۹ دی

وحدت و حضور در صحنه مردم بصیر در حماسه ۹ دی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان: باید قدردان دو نعمت ولایت و مردم ولایت مدار در سالهای پس از انقلاب باشیم.دنیای اسرار :جعفر عسگری با بیان حدیثی از امام علی (ع) که می فرمایند “گذشت زمان ماهیت افراد را روشن میکند” گفت: ماهیت

Print Friendly, PDF & Email

وحدت و حضور در صحنه مردم بصیر در حماسه ۹ دی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان: باید قدردان دو نعمت ولایت و مردم ولایت مدار در سالهای پس از انقلاب باشیم.
دنیای اسرار :جعفر عسگری با بیان حدیثی از امام علی (ع) که می فرمایند “گذشت زمان ماهیت افراد را روشن میکند” گفت: ماهیت انقلاب این است که با آزمون و امتحانات مختلف ناخالصی ها را هم چون دریا و اقیانوس بیرون می ریزد و یکی از آزمون های سخت انقلاب اسلامی فتنه ۸۸ بود که برخی از نخبگان مدعی در فضای غبارآلود این امتحان مردود شدند و مردم با بصیرت راه اصلی که راه انقلاب بود را گم نکردند و توانستند بالاتر از برخی نخبگان قرار بگیرند.
وی حماسه ۹ دی را حماسه حضور مردم در صحنه و خنثی کردن فتنه عنوان کرد و گفت: فلسفه بزرگداشت این حماسه این است که حماسه ۹ دی برای جوانان و نوجوانان تبیین و این تجربه گران سنگ به آنها منتقل شود تا دیگر غفلت نکنیم و دوباره دچاره فتنه نشویم.
به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان اصفهان فتنه ۸۸ باعث شد که اعتبار سی و چند ساله نظام مقدس اسلامی در داخل و خارج از کشور دچار شبهه شود و از همین روی دشمنان جری تر شدند و تحریم ها و فشارهای خود را جدی تر دنبال کردند.
وی در ادامه به برکات حماسه ۹ دی اشاره کرد و تصریح کرد: مردم بصیر کشور نشان دادند که حامی ولایت و انقلاب هستند و علی رغم تمام دشمنی ها در بیرون از مرزها و درون کشور در هر شرایطی آماده جان فشانی برای ولایت و انقلاب هستند. عسکری افزود: دشمن سال گذشته امیدوار بود که با آشوب های خیابانی و نارضایتی هایی که در اثر تحریم ایجاد کرده بود دست آوردهای بالایی کسب کند ولی به لطف خدا و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و همچنین ولایت مداری و حضور در صحنه مردم بصیر این فتنه ها خنثی شد.
وی در ادامه گفت: یکی از درس های حماسه ۹ دی برای ما این بود که مراقب باشیم به فرموده مقام معظم رهبری خوابمان نبرد و یقینا در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیز دشمن برنامه ریزی های جدی برای تقابل با انقلاب اسلامی دارد و به دنبال فرصت مناسب است.
جعفر عسکری با بیان اینکه نهم دی ماه روز نمایش وحدت، همدلی و وفاق مردم ایران به دشمن است گفت: همه مردم با وحدت در مراسم راهپیمایی ۹ دی حضور می یابند و هیچگونه دسته بندی در آن وجود ندارد.
 وی با اشاره به ویژه برنامه‌های روز ۹ دی، اذعان داشت: رونمایی از کتاب “کف خیابان” که به تبیین رخدادهای ۹ دی پرداخته شده، سخنرانی آیت‌الله صدیقی در مراسم سالگرد ارتحال استاد و پرورش و پرداختن به حماسه ۹ دی، سخنرانی حجت الاسلام بهشتی نژاد قبل از خطبه نماز جمعه و مراسم میدانی روز یکشنبه ۹ دی ماه که از ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی سردار فضلی و  تجلیل از خانواده شهید سجاد شاه سنایی و راهپیمایی از میدان انقلاب به سمت خیابان کمال اسماعیل و خیابان پاسداران تا تقاطع سیدعلیخان انجام می شود، برنامه ریزی شده است.

هدف اصلی صدا و سیما روشنگری است.

معاون خبر صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز گفت: رویکرد اصلی ما در برنامه های صدا و سیما تبیین و روشنگری این مسئله است که دشمن اصلی ما آمریکا، صهیونیسم و انگلیس در فتنه ۸۸ دخالت داشتند، حماسه ۹ دی اساسا و اصلا یک اعتراض بین دو جناح سیاسی نبود بلکه فتنه ای بود که از بیرون کشور هدایت می شد و عوامل فریب خورده و همین طور افرادی که آگاه به این مسئله بودند از انتخابات استفاده کردند و هدفی جز بر اندازی نظام جمهوری اسلامی نداشتند.
سید محسن طباطبائی در ادامه افزود: ویژه برنامه های که به طور مستقیم به حماسه ۹ دی می پردازد در سیمای اصفهان جمعا  ۶۶۰ دقیقه می باشد و در رادیو نیز ۳۶۵ دقیقه برنامه تهیه شده است و در روز ۹ دی نیز برنامه های آن روز به طور مستقیم از رادیو و تلوزیون پخش خواهد شد‌.

۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت

مدیر عملیات تبلیغات سپاه صاحب الزمان با بیان اینکه بسیجیان در برنامه های ۹ دی حضور پر شور دارند گفت: برگزاری ۲۲ جلسه متمرکز منطقه‌ای در مناطق مختلف شهر اصفهان همراه با سخنرانی، برنامه‌های روز بصیرت و میثاق با ولایت، جمله برنامه‌هاست.
مجید صلاحی در ادامه افزود: تولید محتوا با موضوع  ۴۰ سال بصیرت و حضور به صورت اینفوگرافی و نمایشگاهی برگزار می‌شود.

آمادگی صد در صدی پلیس راهور

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم ۹ دی با تمام امکانات و آمادگی صد در صدی پرسنل ستادی مسیر راهپیمایی را به طور ویژه پوشش خواهیم داد.
ابوالقاسم چلمغانی با بیان اینکه جهت رفاه حال شرکت کنندگان در راهپیمایی با سازمان اتوبوسرانی هماهنگی‌های  لازم انجام شده و به اندازه کافی اتوبوس برای همشهریان در نظر گرفته شده است گفت: در روز نهم دی محدودیت‌های ترافیکی در مسیر تقاطع شهید مطهری و خیابان شمس‌آبادی به سمت میدان انقلاب و از خیابان فردوسی تقاطع کمال اسماعیل به سمت میدان انقلاب اعمال خواهد شد.

اجرای طرح گفتمان دانش آموزی در مدارس

مسئول فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه گفت:  یکی از برنامه‌های شاخص کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان، راه اندازی بحث‌ و گفتمان دانش‌آموزان است که  از ابتدای مهرماه در مدارس اجرا شده است.
مرتضی شکری با بیان اینکه از جمله موضوعاتی که پیشنهاد شده در مدارس به آن پرداخت شود، تبیین و آشکار سازی برنامه های دشمن و نقش محوری ولایت فقیه می باشد گفت: این برنامه‌ در قالب  گفت‌و‌گو است و از دانش‌آموزان نظرخواهی می شود که جمع‌بندی بحث توسط معلمان و کارشناسان دعوت شده برنامه به پایان می‌رسد و تمرکز روی بحث سخنرانی و دعوت از کارشناسان صاحب نظر در جنگ نرم و تعبیر فتنه ۹ دی است.

تهیه و توزیع بسته های تبلیغاتی در ۸۰۰ مسجد

سخنگوی روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان، با اشاره به توزیع بسته‌های تبلیغی به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی، به منظور توانمندسازی ائمه جماعات از ۲۰  آذر ماه آغاز شده گفت: مهم‌ترین مباحثی که در این بسته‌ها به آنها اشاره شده بحث خود فتنه و دشمن شناسی است که به عنوان دو رکن مهم در حماسه دی به آن پرداخته شده است.
به گفته حجت اسلام نصیری ۸۰۰ ائمه جماعت از ۸۵۰ مسجد موجود در سطح شهر اصفهان در جلسات توجیهی این بسته های تبلیغی شرکت کرده اند.
وی افزود: ۴۰ مراسم شاخص جهت سالروز حماسه ۹ دی در مناطق مختلف شهر اصفهان برگزار می شود و برگزاری این مراسم تا دهه فجر ادامه دارد.


خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.