تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
کد خبر : 20756

توسعه‌ی مدارس مهارتی برای تربیت نیروی کار در آینده

توسعه‌ی مدارس مهارتی برای تربیت نیروی کار در آینده

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان: مهارت آموزی را از مدارس شروع کنیم نه اینکه دانشگاه شروع مهارت آموزی باشد. به گزارش دنیای اسرار:در حاشیه‌ی آئین امضاء تفاهم نامه همکاری بین بخشی مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی آموزش‌های مهارتی استان اصفهان، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار دنیای اسرار، گفت:

Print Friendly, PDF & Email

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان: مهارت آموزی را از مدارس شروع کنیم نه اینکه دانشگاه شروع مهارت آموزی باشد.

به گزارش دنیای اسرار:در حاشیه‌ی آئین امضاء تفاهم نامه همکاری بین بخشی مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی آموزش‌های مهارتی استان اصفهان، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار دنیای اسرار، گفت: در حوزه‌ی اشتغال در بحث مترو، اصفهان در حال گسترش خطوط خود است و با توجه به اینکه اکنون خطوط ۲ و ۳ را دارد، باید کسانی برای این خطوط، تربیت شوند.
وی افزود: یکی از اقداماتی که جهت تربیت نیروی ماهر برای آینده، می‌توان انجام داد، کمک گرفتن از افراد خبره‌ی این حوزه با توجه به مزیت دانشگاه جامع علمی کاربردی و فراهم کردن بسترهای آن است.
بهزاد رضائی، در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر اینکه یکی از مشکلات مدارس هنرستانی و کار و دانش، کیفیت پائین آموزش در دروس تخصصی و نوعی رفع تکلیف است، این تفاهم نامه آیا می‌تواند به بالا بردن سطح کیفی دروس فنی این مدارس کمک کند، تصریح کرد: یکی از معضلات ما برای ۳۰ درصد جمعیتی که در دانشگاه و در حوزه‌ی مهارت تحصیل می‌کنند، این است که ما بتوانیم مدارس مهارتی را توسعه دهیم.
وی خاطر نشان کرد: یکی از ضعف‌های موجود این است که به دلیل کمبود بودجه‌، مدارس هنرستانی و کار و دانش ما، کارگاه‌های مجهزی ندارند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ادامه داد: در مراکز دانشگاه‌های علمی کاربردی، کارگاه‌های خوب با ظرفیت‌های خالی داریم که در راستای رایزنی‌ برای انجام طرحی هستیم که آموزش و پرورش با برون سپاری‌هایی که انجام می‌دهد، از این کارگاه‌ها استفاده کند.
وی افزود: با توجه به ارتباط با مراکز فعال در حوزه‌ی کار و صنعت، در صدد این نیز هستیم که دانش‌آموزان با کار و کارگاه‌هایی مواجه شوند که به محیط کار واقعی نزدیک‌تر باشند و مشاغل را بهتر بشناسند.
بهزاد رضائی، در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر اینکه، این تفاهم نامه چقدر در زمینه‌ی تربیت آموزگارهای رشته‌های فنی کمک کننده است، تاکید کرد: آموزش‌های معلمان ضمن خدمت آموزش و پرورش، جهت‌دار و تخصصی می‌شود تا این تخصص‌ها باعث افزایش مهارت آموزگاران شود.
وی افزود: در این تفاهم نامه‌، آموزش و پرورش را نیز دخیل کرده‌ایم تا بتوانیم ضمن داشتن هم‌افزایی، مهارت آموزی را از مدارس شروع کنیم نه اینکه دانشگاه شروع مهارت آموزی باشد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.