تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۲
کد خبر : 34173

موضوع جوانی جمعیت به مرز بحران رسیده است

موضوع جوانی جمعیت به مرز بحران رسیده است

مشاور عالی وزیر کشور: موضوع جوانی جمعیت به مرز بحران رسیده است مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت، گفت: وضعیت جمعیت و فرزندآوری در کشور ما در بدترین شرایط خود در ۷۰ سال گذشته قرار گرفته است. به گزارش دنیای اسرار: محمداسماعیل اکبری در ششمین جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان

Print Friendly, PDF & Email

مشاور عالی وزیر کشور:
موضوع جوانی جمعیت به مرز بحران رسیده است
مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت، گفت: وضعیت جمعیت و فرزندآوری در کشور ما در بدترین شرایط خود در ۷۰ سال گذشته قرار گرفته است.

به گزارش دنیای اسرار: محمداسماعیل اکبری در ششمین جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت: تلاش دشمن‌ بر این است تا تحت‌ عنوان نظم نوین جهانی جمعیت کره زمین را محدود کند لذا در این شرایط باید هوشیارانه بدانیم در چه شرایطی قرار داریم و رویکرد آینده ما چگونه است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در این راستا حرکت‌های معناداری شکل بگیرد و اجرای قانون جوانی جمعیت را از سازمان‌های کشوری مورد مطالبه قرار گیرد.

مشاور عالی وزیر کشور متذکر شد: براساس سیاست‌هایی که مقام معظم رهبری در برنامه هفتم توسعه تبیین کردند بایستی نرخ باروری به ۲و نیم برسد.

اکبری افزود: از این رو تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی بایستی در این خصوصی برنامه عملیاتی داشته باشند تا این مهم در کشور اتفاق بیفتد.

افق برنامه‌ریزی در حوزه جوانی جمعیتی، پیاده سازی فرمایشات مقام معظم رهبری است
سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در این نشست فعالیت در حوزه جوانی جمعیت را امری مجاهدانه توصیف کرد و گفت: طبق مصوبات گذشته، کارگروه جوانی جمعیت در همه دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل شود.

وی افزود: گفتمان این نشست نیز در دستگاه‌ها ساری و جاری باشد.

استانداراصفهان تأکید کرد: بایستی برای گفتمان سازی که دستگاه‌ها در حوزه مأموریتی خود انجام می‌دهند به صورت آتش به اختیار برنامه داشته باشیم و بدانیم افق ما پیاده سازی فرمایشات مقام معظم رهبری در جامعه است.

ورود به حوزه جوانی جمعیت، مدیریت بحران است
محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: در این جلسه تلاش این بود که به جای ارائه گزارش کار از افق های آینده سخن بگوییم.

وی ادامه داد: موضوع جوانی جمعیت مسئله عادی نیست و به مرز بحران رسیده است و باید بحران را با قوانین و عملکرد خاص خود اداره و مدیریت کرد.

معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: از این رو ضروری است برای جوانی جمعیت برنامه کاربردی و کارشناسی شده داشته باشیم. گفتمان جوانی جمعیت باید ایجاد شود و در تمام تصمیمات مدیران تأثیرگذار باشد.

جان‌نثاری تأکید کرد: اجرای قانون جوانی جمعیت حداقل وظایف ما و سقف وظایف، اجرای منویات مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا رسانه‌های استان گفتمان سازی جوانی جمعیت را در اولویت فعالیت خود قرار دهند و این موضوع در جلسه شورای اطلاع رسانی استان نیز مورد تأکید و تصویب قرار می گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: همه برنامه‌های ارائه شده بایستی قابل اندازه‌گیری باشد و دستگاه‌هایی که تریبون دارند در جهت تبیین اصل جوانی جمعیت اقدام کنند.

جان‌نثاری افزود: شأن استان اصفهان این است که در حوزه جمعیت پیشگام و پیشرو در کشور باشد همانگونه که تاکنون مردم فهمیم و انقلابی استان در حوزه‌های مختلف پیشگام بوده‌اند

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.