تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
کد خبر : 34807

بررسی برنامه هفتم فرصت مناسبی برای بخش صنعت و معدن است

بررسی برنامه هفتم فرصت مناسبی برای بخش صنعت و معدن است

معاون وزیر صمت: بررسی برنامه هفتم فرصت مناسبی برای بخش صنعت و معدن است معاون وزیر صمت بررسی برنامه هفتم را فرصتی مناسب برای بخش صنعت و معدن دانست و تصریح کرد: در این برنامه توجه بسیاری به بخش‌های معدن، خوشه سازی صنعتی و افزایش توان صادرات شده است. به گزارش دنیای اسرار:، معاون وزیر

Print Friendly, PDF & Email

معاون وزیر صمت:
بررسی برنامه هفتم فرصت مناسبی برای بخش صنعت و معدن است
معاون وزیر صمت بررسی برنامه هفتم را فرصتی مناسب برای بخش صنعت و معدن دانست و تصریح کرد: در این برنامه توجه بسیاری به بخش‌های معدن، خوشه سازی صنعتی و افزایش توان صادرات شده است.

به گزارش دنیای اسرار:، معاون وزیر صمت در بیست و هفتمین آیین نکوداشت روز صنعت و معدن استان با اشاره به سهم بزرگ استان اصفهان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت کشور گفت : تشکل‌های بخش خصوصی در واکاوی مشکلات و ارائه راهکارهای موثر برای حل آنها ، به منزله بازوی توانمند برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور هستند.

علی نبوی تصریح کرد: حضور فعال و موثر تشکل‌های بخشی خصوصی می تواند به جامع بودن سیاست گذاری در بخش‌های مختلف و رسیدن به هدف مشترک که همان رشد اقتصادی کشور است، کمک کند.

وی در ادامه بررسی برنامه هفتم را فرصتی مناسب برای بخش صنعت و معدن دانست و تصریح کرد: در این برنامه توجه بسیاری به بخش‌های معدن، خوشه سازی صنعتی و افزایش توان صادرات شده است.

 

توسعه صادرات در رأس برنامه‌های دولت قرار گیرد
همچنین امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تشریح پتانسیل‌های صنعتی استان گفت: روز صنعت و معدن روز ویژه ای برای صاحبان کسب و کار و نیروی انسانی آنهاست.

وی با اشاره به پررنگ بودن فرهنگ کار و تولید در این استان، کسب رتبه‌های برتر در حوزه‌های تولیدات کشاورزی -صنعتی را نشان دهنده ضرورت داشتن نگاه ویژه به این استان صنعتی دانست.

رییس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری ۱۱ درصدی این استان و نرخ ۲۸ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی،ناترازی انرژی، رشد منفی سرمایه گذاری و…افزایش اختیارات مدیران دستگاه‌های اجرایی را در رفع مشکلات صاحبان کسب و کار ضروری دانست.

کشانی با انتقاد از عدم وجود استراتژی مشخص برای توسعه صنعتی، بر ضرورت تغییر مدل استراتژی توسعه کشور و توجه به آینده پژوهی در تدوین استراتژی‌های صنعتی به ویژه در حوزه صادرات تاکید و تصریح کرد: در حال حاضر باید توسعه صادرات در رأس برنامه‌های دولت قرار گیرد.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: امروزه قوانین و دستورالعمل‌های لحظه ای مشکلات زیادی را برای صاحبان کسب و کار ایجاد کرده است.

وی همچنین خواستار ایجاد بانک‌های مشترک ایران با کشورهای هدف صادراتی برای تحویل ارز حاصل از صادرات و توجه به صادرات در برنامه هفتم توسعه شد.

رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان توسعه عدالت تجاری و تقسیم فرصت‌های تجاری میان کلیه صاحبان کسب و کار و آحادجامعه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و برنامه ویژه ای برای توسعه صادرات دارد.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.