تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 35994

اولویت برنامه‌ریزی‌های کلان کشور باید بر تقویت سلامت روانی و جسمانی زنان متمرکز باشد

اولویت برنامه‌ریزی‌های کلان کشور باید بر تقویت سلامت روانی و جسمانی زنان متمرکز باشد

دبیر قرارگاه تعالی خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه اصفهان: اولویت برنامه‌ریزی‌های کلان کشور باید بر تقویت سلامت روانی و جسمانی زنان متمرکز باشد مشاور امور بانوان و دبیر قرارگاه تعالی خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه اصفهان گفت: رفاه اجتماعی، فرهنگی، معنوی، روحی و روانی همه افراد جامعه در گرو سلامت زنان است و باید اولویت

Print Friendly, PDF & Email

دبیر قرارگاه تعالی خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه اصفهان:

اولویت برنامه‌ریزی‌های کلان کشور باید بر تقویت سلامت روانی و جسمانی زنان متمرکز باشد

مشاور امور بانوان و دبیر قرارگاه تعالی خانواده و جوانی جمعیت دانشگاه اصفهان گفت: رفاه اجتماعی، فرهنگی، معنوی، روحی و روانی همه افراد جامعه در گرو سلامت زنان است و باید اولویت جامعه، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان کشور به تقویت سلامت روانی و جسمانی زنان متمرکز باشد.

اولویت برنامه‌ریزی‌های کلان کشور باید بر تقویت سلامت روانی و جسمانی زنان متمرکز باشد
به گزارش  دنیای اسرار، فقیهی در هفته سلامت زنان با تاکید بر اهمیت توانمندسازی زنان در توسعه و پیشرفت کشور گفت: ۵۰ درصد جمعیت جامعه ایران را زنان تشکیل می‌دهند؛ بنابراین رفاه اجتماعی، فرهنگی، معنوی، روحی و روانی همه افراد جامعه در گرو سلامت زنان است و باید اولویت جامعه، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان کشور به تقویت سلامت روانی و جسمانی زنان متمرکز باشد.

وی تصریح کرد: سلامت چه به صورت فردی و چه جمعی بی‌تردید از مهم‌ترین ابعاد مسائل حیات انسان است و از آنجا که زنان نسبت به مردان آسیب‌پذیرتر هستند، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان اظهار کرد: امروزه سلامت زنان که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، نه تنها به عنوان یک حق انسانی شناخته شده، بلکه تأثیر آن در سلامت خانواده و جامعه نیز اهمیت روزافزون یافته است.

وی افزود: سلامت زنان در برگیرنده رفاه جسمی، روانی، اجتماعی، فرهنگی، عاطفی و معنوی آنهاست و تحت تأثیر عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی قرار دارد.

 

توسعه فرهنگ سلامت خانواده توسط زنان
خانم فقیهی در ادامه تبیین کرد: تردیدی نیست که با توجه به جایگاه زن و مادر در خانواده، هنگامی که زنان و مادران در خانواده به لحاظ سلامت جسم و روان در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشند سایر اعضای خانواده به‌ویژه کودکان نیز از صحت و سلامت بهتری برخوردار خواهند بود. در واقع مادران و زنان، ضامن سلامت خانواده و موظف به مدیریت و برنامه‌ریزی سلامت همسر و فرزندان خود هستند و عنصر اصلی شکل‌گیری شخصیت و طبیعتا سلامت جامعه محسوب می‌شوند و لذا سلامت جامعه در گرو سلامت زنان است و زنان با ایفای صحیح این نقش بر سلامت عمومی اجتماع تأثیر مستقیم می‌گذارد. با درک این ضرورت و اینکه سلامت یک جامعه در گرو سلامت زنان است، داشتن خانواده‌های شاداب و به تبع آن جامعه بالنده و پویا با زنان سالم و شاداب امکان تحقق دارد.

 

برنامه‌های دفتر بانوان در حوزه سلامت زنان
وی افزود: دفتر امور بانوان دانشگاه اصفهان نیز با همین رویکرد، طراحی و اجرای برنامه‌هایی که عمدتا معطوف به آگاهی‌بخشی و دانش‌افزایی بانوان باشد را در دستور کار و اولویت اقدامات خود قرار داده و در این راستا با معرفی کتب و نشر مقالات مرتبط با این حوزه در وب‌سایت و کانال قرارگاه تعالی خانواده و جوانی جمعیت در پیام‌رسان ایتا و نیز برگزاری دوره‌ها و همایش‌های آموزشی و پژوهشی با هدف ترویج ازدواج آسان و بهنگام، فرزندآوری، فرزندپروری و عفاف و حجاب که بر خلاف باور غلط نقش بسزایی در سلامت زنان دارد، همچنین برپایی کارگاه‌های مهارت افزایی همچون کارگاه «چالش‌های توازن کار و زندگی» که به لحاظ آشنا کردن بانوان شاغل در دانشگاه با حقوق آنها با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.