تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
کد خبر : 18299

دکلهای ۶۳ کیلوولت داخل شهر کاشان جمع آوری و تبدیل به کابل زمینی شد

دکلهای ۶۳ کیلوولت داخل شهر کاشان جمع آوری و تبدیل به کابل زمینی شد

با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال دکلهای ۶۳ کیلوولت داخل شهر کاشان جمع آوری و تبدیل به کابل زمینی شد به گزارش دنیای اسرار:خط ۶۳ کیلوولت هوایی -کابلی حد فاصل پست های ۶۳ کیلولت فیض کاشانی و ناجی آباد به طول ۳ کیلو متر و بیش از ۴۰ سال قدمت، جمع آوری و

Print Friendly, PDF & Email

با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال

دکلهای ۶۳ کیلوولت داخل شهر کاشان جمع آوری و تبدیل به کابل زمینی شد

به گزارش دنیای اسرار:خط ۶۳ کیلوولت هوایی -کابلی حد فاصل پست های ۶۳ کیلولت فیض کاشانی و ناجی آباد به طول ۳ کیلو متر و بیش از ۴۰ سال قدمت، جمع آوری و تبدیل به کابل زمینی گردید .

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای اصفهان مهندس امیر اعلا جدی مدیر امور انتقال نیروی شمال اصفهان هدف از اجرای پروژه مذکور را افزایش ظرفیت خط، حفظ مبلمان شهری و آزادسازی منازلی عنوان نمود که به حریم این خط تجاوز نموده بودند.

مهندس جدی در خصوص نحوه اجرای پروژه گفت : از سال ۱۳۹۶ با توجه به پایین بودن ظرفیت کابلهای بخشی از مسیر پروژه و نیز فول بار بودن پست فیض کاشانی عملیات افزایش ظرفیت کابلها  و متعاقب آن پست مذکور در دستور کار قرارگرفت .

مدیر امور انتقال نیروی شمال اصفهان افزود : این  شبکه هوایی – کابلی، تغذیه کننده پست فیض کاشانی است که انجام این پروژه با مشارکت شهرداری کاشان بوده و ارتباط ایستگاه فیض به ایستگاه ناجی آباد را  از طریق کابل برقرار می سازد.

وی افزود:  حدود ۷۰۰ متر از این مسیر ۳ کیلومتری با کابل سطح مقطع ۲۵۰ دارای قدمتی بیش از  ۴۰  سال بود که در حال حاضر کل مسیر با ۶ رشته کابل سطح مقطع ۱۲۰۰ جایگزین گردیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است .

مهندس جدی اذعان داشت: شبکه هوایی پروژه مذکور از منطقه شهری و از بالای پشت بام و حیاط منازل بسیاری عبور کرده و احتمال خطر جانی در پی داشت که اخیرا نیز شاهد ساخت و ساز های غیر مجاز بسیاری در حریم این خط بودیم و از لحاظ ایمنی مشکلات بسیاری داشت.

وی ادامه داد: اجرای پروژه با رایزنیهای بسیار با شهرداری ، شورای شهر ، نماینده شهرستان  و فرمانداری ویژه کاشان حدود ۲ سال بطول انجامید و در چندین مرحله صورت گرفت .

شایان ذکر است : در گذشته تامین برق کاشان توسط ۹ دستگاه دیزل به ظرفیت ۲۷ مگاوات صورت می گرفت در سال ۱۳۵۷ دو ایستگاه کاشان ۱ و کاشان ۲ ( کمال و فیض ) توسط خط ۶۳ کیلوولت از طریق ایستگاه ۲۳۰ بهرنگ تغذیه شده به شبکه سراسری می پیوندد در سال ۱۳۶۳ ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت کاشان مورد بهره برداری قرار گرفته و تغذیه این دو ایستگاه از طریق خط ۶۳ کیلوولت خروجی از این ایستگاه صورت می پذیرد .

در پایان گفتنی است :پیمانکار اجرای پروژه مذکور شرکت توان گستر سپاهان و پیمانکارجمع آوری دکلهای خط، شرکت سیمین سپاهان خطوط برق بوده اند

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.