تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر : 23046

تفاهم‌نامه چهار جانبه حلقه مفقوده تحقق موضوعات علمی در سطح استان اصفهان

تفاهم‌نامه چهار جانبه حلقه مفقوده تحقق موضوعات علمی در سطح استان اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:مدیر اجرایی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان: ۱۳ پارک علم و فناوری کشور، خدمات مورد نیاز خود را از شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان دریافت می‌کنند. مهدی اعتباری در آیین امضای تفاهم نامه چهار جانبه همکاری دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز شهید فهمیده مرکزی کشور، شبکه پژوهش و فناوری

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:مدیر اجرایی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان: ۱۳ پارک علم و فناوری کشور، خدمات مورد نیاز خود را از شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان دریافت می‌کنند.

مهدی اعتباری در آیین امضای تفاهم نامه چهار جانبه همکاری دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز شهید فهمیده مرکزی کشور، شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه ایران ایندکس از سال گذشته در شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان راه اندازی شده است اظهار کرد: در سال ۹۸ در این سامانه ۱۵۸ نیاز احصا شد که این نیازها از صنایع سراسر کشور بوده است.
وی افزود: تعداد ۷۵ طرح به مرحله پروپوزال رسید و با هشت طرح نیز قرارداد منعقد شده است.
مدیر اجرایی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۴ صنعت در حل مسئله با این نهاد همکاری داشته‌اند تاکید کرد: امسال نیز این برنامه با قوت ادامه خواهد داشت و در حال حاضر بیش از دویست نیاز احصا شده که تعدادی از آن‌ها در سایت بارگذاری شده و مابقی نیز در دست بررسی است.
وی با بیان اینکه در گذشته نیازها از طریق صنایع مختلف احصا و به اطلاع دانشگاه‌ها و پارک‌های علمی تحقیقاتی و کسانی که توان برطرف کردن آن را داشتند می‌رسید گفت: اما امسال این امکان ایجاد شده که شرکت‌ها محصولات فناور و دانش‌بنیان خود را در اختیار سامانه قرار دهند تا اطلاع رسانی‌ به صنایع صورت گیرد.
اعتباری با بیان اینکه در حوزه توانمندسازی، بسیار با قدرت در حال فعالیت هستیم تشریح کرد: در حال حاضر ۱۳ پارک علم و فناوری کشور خدمات مورد نیاز خود را از شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان دریافت می‌کنند.
در ادامه این رویداد رئیس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه این تفاهم‌نامه حلقه مفقوده تحقق موضوعات علمی در سطح استان اصفهان است اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم این تفاهم‌نامه را با یک الگوی جدید معرفی کنیم و امیدواریم که بتوانیم آن را گسترش دهیم و در تمام سطوح نیازهای فناوری استان را پوشش دهیم.
وی نقطه مثبت این تفاهم‌نامه را چهار رکن داشتن آن دانست و گفت: این چهار رکن اصلی چهار وجه این تفاهم‌نامه را به یکدیگر مرتبط می‌کند و در قالب یک فرآیند هوشمند منجر به نتیجه خواهد شد.
به گفته فتحیان پور الگوی حل مسئله در قالب یک فرآیند بسیار کارا خواهد بود.
همچنین آرش شاهین مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان نیز در ادامه با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در سطح وزارت علوم و در سطح کشور بازتاب بسیار وسیعی خواهد داشت گفت: از ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم این است که با شبکه سازی و توسعه فعالیت‌های چند جانبه بتوانند نقش آفرینی و اثر بخشی خود را با هم افزایی بیشتر کنند و در فعالیت‌های موثر در جامعه نمود بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه یک کار تیمی است و در آن براساس شایسته سالاری عمل خواهد شد تاکید کرد: وجود شبکه پژوهش و فناوری به دلیل اینکه نقش تسهیلگری دارد از اهمیت بالایی برخوردار است و از ظرفیت‌های شرکت‌های شهرک علمی تحقیقاتی نیز به صورت هدفمند استفاده خواهد شد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه این آیین به تدوین سند تغییر و تحول راهبردی دانشگاه‌ها اشاره و تشریح کرد: یکی از اهدافی که در این سند برای دانشگاه‌ها تعریف شده این است که آن‌ها در منطقه خود تاثیرگذار باشند.
وی افزود: برای تحقق این هدف برنامه‌ها و اقدامات مختلفی در حال انجام است که شبکه سازی یکی از اقدامات مهم در این خصوص است.
ارباب شیرانی با بیان اینکه این تفاهم نامه در مسیر گسترش و همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بین مراکز است گفت: این تفاهم نامه تحقیقات دانشگاه را به سمت مشکلات جامعه هدایت می‌کند و بستری برای تجمع تحقیقات و توسعه فناوری خواهد بود.
رییس دانشگاه اصفهان نیز با اشاره به اینکه برخی از تفاهم نامه‌ها در حد تفاهم‌نامه باقی می‌مانند و به مرحله عملیاتی نمی‌رسند اظهار کرد: وجه تمایز این تفاهم نامه با سایر تفاهم‌نامه‌ها افزایش ضریب عملیاتی شدن آن است.
وی افزود: همکاری و بهم پیوستن چهار مرکز علمی استان باعث افزایش هم افزایی و ظرفیت‌ها خواهد شد.
همچنین رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته برنامه حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا را در عرصه فناوری با دو دانشگاه استان شروع و از ۱۵ پایان نامه این دو دانشگاه حمایت شده است گفت: این رقم در سال جاری به ۶۰ پایان نامه از پنج دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی،دانشگاه هنر و دانشگاه کاشان رسیده است.
وی در ادامه افزود: در دو سال گذشته یک میلیارد تومان سرمایه گذاری در حمایت از پایان نامه‌ها انجام شده است که ۵۰ درصد این مبلغ توسط وزارت علوم، ۲۵ درصد توسط شهرک علمی و تحقیقاتی و ۲۵ درصد نیز توسط دانشگاه مربوطه تامین شده است.
قیصری با اشاره به اینکه برنامه حمایت از پایان نامه‌ها در ۵ استان دیگر نیز اجرا شده است گفت: مجموعه پایان نامه‌های مورد حمایت این استان‌ها ۸۰ پایان‌نامه است اما استان اصفهان به تنهایی از ۶۰ پایان نامه حمایت کرده است.
به گفته وی از ۳۵ طرح فناورانه در هفته پژوهش هفت طرح به عقد قرارداد رسیده که دو مورد از آن‌ها از استان اصفهان بوده است.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان امضای این تفاهم نامه را باعث ایجاد حرکت مثبت در استان اصفهان دانست و افزود: فرصت‌های‌ دیگری نیز در استان وجود دارد که ارتباط شهرک علمی و تحقیقاتی با دانشگاه‌های بزرگ استان اصفهان از جمله این فرصت‌ها است.
وی شبکه پژوهش و فناوری استان اصفهان را یکی از عناصر مهم شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان عنوان و تاکید کرد: ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که یاد گرفتیم چگونه با همدیگر کار کنیم و هم افزایی توانسته به صورت تصاعدی توان ما را افزایش دهد و موفقیت‌های خوبی را‌ امسال در سطح ملی نصیب ما کند.
قیصری با بیان اینکه امضای این تفاهم نامه وسیله‌ای برای بهبود زیست بوم علوم و فناوری استان است گفت: نیازمند نقش آفرینان مختلف در این عرصه هستیم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.